10 Eylül 2013 Salı

Sağlıklı Bir Marka Nasıl Doğar?

Bir marka, her ögesi ve değeriyle bir bütündür ve bunların üzerine inşa edilir. Eğer markanın tek bir ögesi bile sağlam kurulmamış ya da çürümeye bırakılmışsa, o markanın çökmesi yakındır. Bir marka somut olarak ürünü ya da hizmetiyle var olsa da, o ürün ve hizmetlerin arkasında markanın vizyon ve misyonu, hedefleri, özü, iletişimleri ve imajı vardır. Pratikte tüketici ürün veya hizmet satın alsa da, gerçekte verdiği paranın karşılığında marka imajı da satın alır. Tüketim alışkanlıkları bunun üzerine kuruludur.

Marka Eğitimi


Bir markayı var etmek için öncelikle o markanın özünü ve değerlerin iyi analiz etmek gerekir çünkü tüm marka bu özün ve değerlerin üzerine kurulur. Yolun başında yapılan bir hata, sonrasında telafisi çok zor ya da imkansız sorunlar yaratabilir. Kurumsal kimlik (İsim, Logo, Slogan vs.) ögeleri doğru oluşturulmalı, değerlere ve marka özüne uygun bir kimlik seçilmelidir. Unutulmamalıdır ki, kurumsal kimlik markanın yüzü olacaktır.

Sağlam bir marka yaratmak ve bunun için marka eğitimi almak isteyenler, İstanbul Business School'un Marka Yönetimi ve İletişimi Mikro MBA Eğitimi programına göz atabilirler. Sektörde yıllarca deneyim kazanmış, global markalarla çalışmış bir isim olan Evren Aksoy tarafından verilecek eğitim, marka yaratımı ve yönetimi konusunda bilgi kazanmak isteyenler için büyük bir fırsat.

Pazarlama Eğitimi

Bunun yanında İBS'in pazarlama eğitimi programları da markanın tüketiciye sunulması konusunda bilgi sahibi olmak isteyenlerin tercih edebileceği programlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder