2 Haziran 2014 Pazartesi

İnsan Odaklı Reklamlar


Markaların insanlar üzerinde bırakmış olduğu birbirinden farklı etkisi bulunmaktadır. Yaptıkları reklam ve pazarlama çalışmaları ile bizlerin üzerinde iyi bir algı yaratmaya çalışmaktadırlar. Bu yüzden de sürekli, insanların hep en değer verdiği duyguların üzerine giderek, etkilemeye çalışmaktadırlar. Kimisi mutluluk kavramını önem verirken, kimisi aşk, kimisi paylaşıma önem verirken kimisi de başarının verdiği güven duygusunu ve prestiji vurgulamaya çalışmaktadır. Ancak böyle yaptıkları zaman daha dikkat çekici olmaktadırlar. Bunu da sağlayan etken, kişiselleştirmedir.


Dikkat etmişsinizdir, markalar yaptıkları reklam ve pazarlama çalışmaları ile artık eskisi gibi ürün odaklı çalışmamaktadırlar. Artık stratejilerini insan odaklı olarak belirlemiş durumdadırlar. Çünkü küreselleşen dünyada, insan hakları ve değerleri kavramı, daha da önem kazandığı için, eskisi gibi göz boyamaya yönelik reklam çalışmalarının etkisi gittikçe düşmektedir. Mesela; Apple yaratıcılık temalı reklamları ile bilinmektedir. Ürünlerinin tanıtımlarını yaparken, bizlere birer hayaller ile kaplı bir reklam teması yerine, ürünün teknolojik özelliklerini, yararlarını, kullanım kolaylığı gibi ürün ile ilgili bizlerin işlerine yarayacak bilgi donanımlarıyla reklam ve pazarlama çalışması yapmaktadır. Böyle yaparak, daha fazla dikkat çekmekte ve aslında ürünlerinin bir hayal ürünü olmadığını, reklamlarında söyledikleri gibi donanıma sahip olduğunu göstermiş oluyorlar.


Markaların iyi bir reklam ve pazarlama çalışmasını gerçekleştirebilmeleri için, sürekli değişen durumları iyi takip etmeleri ve bilmeleri önemlidir. Bu yüzden reklam ve pazarlama çalışmalarını hazırlayanların, güncel gelişmeleri iyi bilmesi ve takip etmesi önemlidir. İyi bir marka eğitimi programı ile dönem dönem bilgilerin yenilenmesi ve reklam çalışmalarındaki yenilikleri öğrenmesi, bir reklamcı açısından çok önemlidir. Bu yüzden her zaman kendimizi yenileyerek ilerlemeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder