Markaların insanlar
üzerinde bırakmış olduğu birbirinden farklı etkisi bulunmaktadır. Yaptıkları reklam
ve pazarlama çalışmaları ile bizlerin üzerinde iyi bir algı yaratmaya çalışmaktadırlar.
Bu yüzden de sürekli, insanların hep en değer verdiği duyguların üzerine
giderek, etkilemeye çalışmaktadırlar. Kimisi mutluluk kavramını önem verirken,
kimisi aşk, kimisi paylaşıma önem verirken kimisi de başarının verdiği güven
duygusunu ve prestiji vurgulamaya çalışmaktadır. Ancak böyle yaptıkları zaman
daha dikkat çekici olmaktadırlar. Bunu da sağlayan etken, kişiselleştirmedir.
Dikkat etmişsinizdir,
markalar yaptıkları reklam ve pazarlama çalışmaları ile artık eskisi gibi ürün
odaklı çalışmamaktadırlar. Artık stratejilerini insan odaklı olarak belirlemiş
durumdadırlar. Çünkü küreselleşen dünyada, insan hakları ve değerleri kavramı,
daha da önem kazandığı için, eskisi gibi göz boyamaya yönelik reklam
çalışmalarının etkisi gittikçe düşmektedir. Mesela; Apple yaratıcılık temalı
reklamları ile bilinmektedir. Ürünlerinin tanıtımlarını yaparken, bizlere birer
hayaller ile kaplı bir reklam teması yerine, ürünün teknolojik özelliklerini,
yararlarını, kullanım kolaylığı gibi ürün ile ilgili bizlerin işlerine
yarayacak bilgi donanımlarıyla reklam ve pazarlama çalışması yapmaktadır. Böyle
yaparak, daha fazla dikkat çekmekte ve aslında ürünlerinin bir hayal ürünü
olmadığını, reklamlarında söyledikleri gibi donanıma sahip olduğunu göstermiş
oluyorlar.
Markaların iyi bir reklam
ve pazarlama çalışmasını gerçekleştirebilmeleri için, sürekli değişen durumları
iyi takip etmeleri ve bilmeleri önemlidir. Bu yüzden reklam ve pazarlama
çalışmalarını hazırlayanların, güncel gelişmeleri iyi bilmesi ve takip etmesi
önemlidir. İyi bir marka eğitimi programı ile dönem dönem bilgilerin yenilenmesi
ve reklam çalışmalarındaki yenilikleri öğrenmesi, bir reklamcı açısından çok
önemlidir. Bu yüzden her zaman kendimizi yenileyerek ilerlemeliyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder