Yukarıda söylediklerimin hepsi şirketler içinde geçerli. Artık şirketler de istedikleri kadar billboard doldursun, istedikleri kadar televizyonlarda reklam yapsın, sosyal medya kadar etkili olmuyor. Sosyal medya pastası sandığımızdan çok daha büyük. Peki şirketler bu pastadan nasıl pay alacak ?
Türkiye’de
başta İstanbul merkezli olmak üzere birçok sertifika şirketi, reklam ajansı,
okulların iletişim kolları ve bağımsız medya kuruluşları ‘ sosyal medya uzmanlığı sertifika programı ‘
adı altında sosyal medya eğitimi veriyor. Sosyal medya eğitimi demek:
twitter,facebook, tumblr , vine gibi sosyal medya alanlarında markanın
değerini, bilinirliğini, kalitesini ve tüketici ile olan etkileşimini arttırmayı
hedefleyen öğretileri veren eğitim demek. Türkiye’de yurtdışına nazaran daha
geç başlamış olsa da artık şirketler için sosyal medya çok önemli bir cephe.
Bununla birlikte yukarıda bahsettiğim sosyal medya uzmanlığı sertifika
programları da her geçen gün artmakta, sektörün kanayan yarası olan sosyal
medya uzmanı açığı kapatılmak istenmektedir. Sosyal medya eğitimleri herkese
açık olan eğitimler olduğu için aslında hep iletişim sektöründe çalışmak
isteyenler için de bir çıkış kapısı olmuş durumda. Eğer sizde bu alanda
çalışmak istiyorsanız hemen bir sosyal medya uzmanlığı sertifika programına
kaydolun, sektöre güzel bir adım atmış olun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder