Kelimelerin gücüne inananların dünyasına hoş geldiniz. İnandıklarını başkalarına da inandırmak isteyenlerin dünyası ise kelimeler ile daha da güçlenmektedir. Reklam bir hizmet ve ürünün hedef kitlenin ihtiyacına sunma işlemidir. Ve bu işlem renk, görsel, kelimeler ile gerçekleşmektedir. Reklam yazarlığı, verilen metni düzeltmek, anlatım bozukluklarını gidermek, salt metinler yazmak değildir. Reklam yazarlığı fikir üretmektir. Fikrini yazabilmektir. Hedef kitlenin kullandığı kelimeler ile onlara yeni, talep ettikleri bir dünya yaratma işidir. Görsel düşünebilmektir. Yazı ve görsel birbirini besleyen şeylerdir. Bu nedenle art direktörlerin kelimeleri görselleştirmeden önce bu iş reklam yazarının süzgecinden geçmektedir. Yaratıcılığı, çalışmaya bağlayan ve olmayan şeyler üretebilen yazarlar, ürünü ya da hizmeti kurgularlar. Onlar yazardır ve reklam yazarlar. Reklam filmi yazabilirler. Onlar senaristtirler. Düşünürler. Zihinlerinin renklerini, fikirlerini yazıya aktarırlar. Elbette ki reklam yazarları dili en iyi şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bunun için dil bilgisi kuralları ve kelime dağarcığının sınırı önemlidir. Reklam yazarı algıları açık, uçuk düşünebilen, gerekirse dilin galat-ı meşrularını kullanabilen bir iş çıkarmalıdır. Dilin ahengini bilmeli, müzik kulağı iyi olmalıdır. Aynı anlama gelen iki kelimeden hangisini seçeceğini kendisi bilmelidir. Bu da reklam yazarının en önemli becerilerinden biridir. Bu nedenle reklam yazarı olmak istiyorsanız kendinizi düz metinler yaratan bir yerde harcamayın ve fikir üretebildiğiniz, yaratıcılığınızı kullanabildiğiniz bir yere gidin, kendinizi düşünme konusunda
asla sınırlamayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder